Kto powinien zainwestować w reklamy Google Ads?
Czy opłaca się inwestować w reklamy Google Ads?
Reklamy Google Ads, które kiedyś nazywały się Google Adwords, to rozbudowany system reklamowy, który został stworzony przez firmę Google. Jest to narzędzie zaawansowane, które umożliwia docieranie do nowych klientów na wiele różnych sposobów. Google Ads możesz dostosować do swojej branży i potrzeb np. poprzez miejsce i formę publikacji, jak również jej zasięg (np. lokalnie: Poznań i okolice lub cała Polska). Z tego artykułu dowiesz się, kto powinien zainwestować w reklamy Google Ads i czy jest to opłacalne. Życzymy owocnej lektury!
Skuteczne sposoby marketingowe: Google Ads
Największą zaletą Google Ads, która odróżnia ten kanał marketingowy np. od SEO, jest szybkość publikacji reklamy. Po stworzeniu kampanii należy poczekać na weryfikację Google (około 15 minut), a nasze reklamy zaczną się wyświetlać od razu. Możemy zdecydować się na kilka rodzajów kategorii reklam w zależności do specyfiki branży. Inna forma jest zalecana firmom usługowym (konwersją może być np. wypełnienie formularza kontaktowego lub kliknięcie w zakładkę „kontakt”), a inna sklepom internetowym (konwersją jest sprzedaż). Wyróżniamy m.in.:
– reklamy tekstowe, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google w topowych miejscach (najczęściej nad wynikami organicznymi, czasem również na samym dole) i są oznaczone jako „reklama”,
– reklamy graficzne, które wyświetlają się na stronach i serwisach internetowych, które wchodzą w skład systemu Google Ads,
– reklamy wideo, np. na YouTube (przed i w trakcie trwania filmów),
– reklamy w aplikacjach,
– reklamy produktowe (Google Zakupy), które wyświetlają się użytkownikom na górze strony (nad reklamami tekstowymi) w formie graficznej po wpisaniu konkretnej frazy. Widoczne jest zdjęcie produktu, jego cena oraz nazwa. W momencie, gdy użytkownik kliknie w dany produkt, zostaje automatycznie przeniesiony na stronę, gdzie może złożyć zamówienie.
Czy warto inwestować w reklamy Google Ads?
Oczywiście, że tak! Jest to świetna forma reklamy, która pomaga pozyskać nowych klientów w jak najszybszym czasie. Działa znacznie szybciej niż SEO (o którym i tak nie możemy zapominać, gdyż wielu użytkowników korzysta tylko z wyników organicznych), gdyż reklamy po utworzeniu kampanii są praktycznie od razu gotowe do wyświetlenia. Google Ads możemy samodzielnie ustawić w darmowym panelu Google, a po załadowaniu konta w szybki sposób ją aktywować. Największą trudność z pewnością sprawi optymalizacja kampanii, aby nie przepalić budżetu i wybierać wartościowe reklamy, które faktycznie przynoszą nam oczekiwaną konwersję. Cel jest jeden: pozyskiwanie nowych klientów przy jak najmniejszym CPC (koszt za jedno kliknięcie), CPA (koszt konwersji), CPV (koszt obejrzenia wideo) oraz CPM (koszt wyświetlenia).
Nie jest to łatwe zadania i wymaga doświadczenia, dlatego warto postawić na pomoc specjalistów, którzy przygotują dla Ciebie najlepszą kampanię! W CYJA Projekt Google Ads zajmujemy się od lat, dlatego z przyjemnością stworzymy kampanię dla Twojego biznesu. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś!