Co musi się znaleźć na Twojej stronie internetowej?
Jak powinna wyglądać profesjonalna strona internetowa?
Strona internetowa jest niezwykle ważnym aspektem, o którym nie możesz zapomnieć, gdy planujesz rozwój swojej firmy w internecie. Strona pełni funkcję wizytówki i jest pierwszym elementem wizerunkowym, z którym spotykają się Twoi potencjalni klienci. W tym artykule podpowiemy Ci, na co warto zwrócić uwagę, gdy planuje się profesjonalną i zoptymalizowaną stronę internetową. Życzymy udanej lektury!
Jak zrobić stronę internetową, czyli od czego zacząć
Na początek warto zaznaczyć, że strona internetowa składa się z kilku kluczowych elementów, za które odpowiada nie tylko programista, lecz także grafik oraz copywriter, który zajmuje się tworzeniem treści. Wszystkie te elementy powinna łączyć jedna cecha: jasny i prosty w odbiorze komunikat, czym zajmuje się Twoja firma. Idealna strona internetowa powinna być przede wszystkim intuicyjna dla użytkownika, aby poruszanie się po niej nie stanowiło problemu. Właśnie dlatego trzeba się skupić na kilku ważnych aspektach.
1. Odpowiednie ułożenie menu i zakładki
Planowanie budowy menu z pozoru może wydawać się banalne, jednak prawidłowe umiejscowienie poszczególnych zakładek jest naprawdę ważnym czynnikiem. W zależności od budowy całej witryny możesz zdecydować się na menu boczne (pionowe) lub menu poziome. W przypadku sklepu internetowego jest to proces bardziej skomplikowany, natomiast jeśli chcesz stworzyć stronę usługową to musisz postawić na:
- strona główna – to w tym miejscu powinny znaleźć się najważniejsze informacje o tym, co Twoja firma ma do zaoferowania. Warto zadbać nie tylko o wygląd graficzny: banery i zdjęcia, lecz także o treść, która powinna być napisana w taki sposób, aby potencjalny klient chciał dowiedzieć się więcej,
- o firmie – to przestrzeń, gdzie Twoi klienci mają szansę dowiedzieć się więcej o Twojej działalności, o tym co robisz i tym, co masz im do zaoferowania. Treści powinny być stworzone w taki sposób, aby zachęcić ich do tego, aby wybrali właśnie Twoją firmę,
- oferta – przedstaw to, czym się zajmujesz. Skup się na swoich największych atutach, doświadczeniu i umiejętnościach. Postaraj się, aby te informacje były atrakcyjne dla użytkownika,
- cennik – jest to podstrona opcjonalna, uzależniona od oferowanych usług,
- blog – posiadanie bloga na stronie nie jest konieczne, jednak jest to przyszłościowe rozwiązanie, które pozwoli Ci na tworzenie treści dotyczących oferowanych usług oraz zoptymalizowane pod algorytmy Google,
- kontakt – to miejsce, w którym powinieneś umieścić wszystkie dane kontaktowe oraz adres siedziby firmy.
2. Grafika i design
Dobór odpowiedniej szaty graficznej to kolejny ważny element, nad którym powinieneś się skupić. Kolory i umiejscowienie grafik powinny idealnie współgrać z Twoim logiem, aby cała koncepcja była spójna i zachęcała użytkowników do dłuższego pobytu na stronie. Pamiętaj o tym, że grafiki zwiększają atrakcyjność strony, a ich układ na stronie ma niebagatelny wpływ na odbiór całości witryny.
3. Treści, które sprzedają!
Treści, które zamieścisz na swojej stronie, powinny nie tylko informować o tym, co oferuje Twoja firma, lecz także zachęcać klientów do skorzystania z usług Twojej firmy. Napisanie treści sprzedażowych nie jest prostym zadaniem, bo pod uwagę trzeba wziąć zarówno ich przekaz, jak i atrakcyjną formę. To właśnie odpowiedni content może stanowić aspekt, który klient weźmie pod uwagę, decydując się na skorzystanie z danej usługi.
4. Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę Google
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google jest bardzo ważne w dzisiejszych czasach, a TOP 3 śni się po nocach każdemu przedsiębiorcy, który chce pozyskać nowych klientów. Właśnie dlatego przy tworzeniu nowej strony warto od samego początku przygotować ją w taki sposób, aby była przyjazna dla odwiedzających ją algorytmów, które są odpowiedzialne za wyniki wyszukiwania.
Tworzenie strony internetowej – postaw na pomoc specjalistów!
Przygotowanie strony internetowej, która będzie przyjazna dla algorytmów Google, a przy tym zachwyci użytkowników szatą graficzną i odpowiednimi treściami, nie jest prostym zadaniem. Właśnie dlatego stworzenie strony internetowej warto powierzyć specjalistom! CYJA Projekt specjalizuje się w tworzeniu profesjonalnych stron internetowych, które są responsywne i przystosowane do użytkowników. Mamy wieloletnie doświadczenie w branży, a nasi klienci są usatysfakcjonowani z jakości oferowanych usług! Zapraszamy do kontaktu!