Facebook, Instagram, YouTube, a może LinkedIn? Wybierz odpowiedni kanał komunikacji!

kw. 26, 2022Social Media0 komentarzy

Facebook, Instagram, YouTube, a może LinkedIn? Wybierz odpowiedni kanał komunikacji! 

 

Jakie wyróżniamy kanały komunikacji? 

 

Aby Twoja firma w internecie przynosiła Ci nowych klientów, a co za tym idzie zwiększenie dochodów, trzeba zadbać o dobry marketing, który będzie dostosowany do specyfiki branży. W obecnych czasach mamy dostęp do tak wielu kanałów komunikacji, że wybór tego odpowiedniego może być niemałym dylematem. W tym artykule bierzemy pod lupę najpopularniejsze media społecznościowe: Facebook, Instagram, YouTube oraz LinkedIn. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do przeczytania całego artykułu! 

Czym charakteryzują się poszczególne kanały komunikacji? 

 

1. Facebook 

 

Działania marketingowe na Facebooku to nie tylko prowadzenia profilu firmy, gdzie na bieżąco publikujemy zdjęcia i posty, dzięki czemu budujemy społeczność, lecz także reklamy sponsorowane tzw. Facebook Ads. Warto rozwijać się zarówno w jednym, jak i w drugim kierunku, gdyż każdy z nich przynosi inne korzyści. Prowadzenie profilu firmowego pozwala Ci zwiększyć zaangażowanie klientów i podtrzymywać z nimi interakcje. Mogą na bieżąco dowiadywać się o nowych promocjach i ofertach. Facebook Ads natomiast to świetny sposób na pozyskanie nowych klientów, którzy mają okazję trafić na stronę Twojej firmy dzięki reklamie. Jest kilka form reklamy Facebook Ads m.in. wideo, obraz, materiał błyskawiczny, kolekcja i karuzela. 

 

2. Instagram 

 

W przypadku tego medium społecznościowego plan marketingowy wygląda całkiem podobnie, jak w przypadku Facebooka. Tutaj również masz możliwość prowadzenia profilu, wrzucania zdjęć i nagrywania instastories (filmiki i zdjęcia, które znikają po 24h) oraz reklamy płatnej. Coraz większa liczba użytkowników zaczyna korzystać z Instagrama, który w ciągu ostatnich lat stał się dużo bardziej popularny niż Facebooku, dlatego warto wziąć go pod uwagę planując strategię pozyskiwania klientów. 

 

3. YouTube 

 

YouTube to serwis internetowy, który działa już od ponad 15 lat! Na tym portalu możesz całkowicie za darmo dodawać filmiki, które następnie mogą być oglądane przez Twoich klientów. Mogą to być filmy ofertowe lub produktowe, które będą przedstawiały Twój asortyment oraz inne walory, które masz do zaoferowania klientom. Również na Facebooku istnieje możliwość puszczenia reklamy i możesz skorzystać z kilku wariantów: 

 

– Reklamy wideo niemożliwe do pominięcia,

– Reklamy wideo możliwe do pominięcia, 

– Bumpery reklamowe,

– Nakładki reklamowe. 

 

4. LinkedIn 

 

LinkedIn to platforma biznesowa, która pomoże Ci w nawiązaniu nowych relacji biznesowych oraz do dotarcia do nowych klientów. Przeprowadzone badania wykazały, że około 80% użytkowników sprawdza firmę w internecie, zanim zdecyduje się skorzystać z jej oferty, a konto firmowe na tej platformie z pewnością będzie wyglądało wiarygodnie.  Co ciekawe również na LinkedInie możesz się reklamować, jednak cel tego typu działań jest nieco inny. Chodzi przede wszystkim o zwiększanie świadomości marki, wzbudzenie zainteresowania wśród użytkowników, a także poszukiwania kandydatów na stanowiska pracy, które oferujesz.

 

Jeżeli nie wiesz, który kanał komunikacji będzie najlepszy dla Twojego biznesu, to skontaktuj się z nami! Z przyjemnością doradzimy Ci najlepsze rozwiązania i podpowiemy dalsze kroki działania. Czekamy na Twój telefon!

 

Blog

Poprzednie artykuły

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszym zespole, firmie i zapoznać się z naszą ofertą? Zapraszamy do kontaktu!