Dobór odpowiednich słów kluczowych receptą na sukces!
Jak dobrać słowa kluczowe do SEO?
Analiza słów kluczowych, które potocznie określa się również jako „frazy” jest niezwykle ważnym czynnikiem, który pozwoli nam na pozyskanie nowych klientów i wzniesienie się na wyżyny w wynikach organicznych w wyszukiwarce Google. Czym właściwie są słowa kluczowe i jak je dobierać, aby potencjalni klienci mogli nas z łatwością znaleźć? Na te pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule! Życzymy miłej lektury!
Co to są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe to nic innego jak hasła, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę internetową. Do najbardziej popularnych należy oczywiście Google, z której korzysta największa ilość internautów. Po wpisaniu frazy użytkownikom wyświetlają się strony internetowe, które są powiązane z danym hasłem. Właśnie dlatego dobór odpowiednich słów kluczowych jest niezwykle ważny, aby potencjalni klienci mogli znaleźć Waszą stronę internetową i mogli skorzystać z oferowanych usług. Wyróżniamy dwa główne rodzaje słów kluczowych: short tail oraz long tail.
1. Short tail
Są to frazy najczęściej wpisywane przez użytkowników, którzy są zdecydowani i szukają konkretnych usług lub produktów. Może to być np. fryzjer Poznań, stolarz Wrocław albo czerwone krzesło. Przeprowadzone statystyki pokazują, że ponad połowę wszystkich wyszukiwanych fraz stanowią te, które składają się z jednego, dwóch i trzech wyrazów. Short tails są bardzo ważne, jednak nie warto zapominać również o long tails.
2. Long tail
Określa się je mianem fraz z długim ogonem. Są to hasła kluczowe, które zawierają więcej niż 3 słowa. Pozornie może się wydawać, że zdecydowanie mniejsza ilość użytkowników wpisuje je do swojej wyszukiwarki, jednak warto wziąć pod uwagę, że są to klienci bardziej zdecydowani, a prawdopodobieństwo, że skorzystają z naszych usług/kupią dany produkt jest dużo większe. Idealnym przykładem long tails są np.: czerwone krzesło z metalowymi nogami, buty rozmiar 45 męskie, leasing samochodu audi Poznań.
W jaki sposób dobierać słowa kluczowe?
Dobór odpowiednich słów kluczowych może wydawać się prosty, jednak diabeł tkwi w szczegółach! Trendy się zmieniają, a użytkownicy wyszukują frazy na naprawdę wiele sposobów, dlatego warto skorzystać z profesjonalnych narzędzi jak np. Senuto lub Semstorm. Są to programy, które pozwalają na analizę ruchu oraz słów kluczowych, które pozwalają internautom trafić na naszą stronę. Niestety, te narzędzia są płatne, a dodatkowo ich obsługa, aby faktycznie pomogły Wam wyciągnąć prawidłowe dane, wcale nie należy do najłatwiejszych.
Właśnie dlatego warto zaufać specjalistom i postawić na ich wiedzę i doświadczenie! W CYJA Projekt dbamy o wszystkich klientów i dokładamy wszelkich starań, aby byli usatysfakcjonowani z jakości oferowanych usług. Z przyjemnością doradzimy Państwu dobór odpowiednich słów kluczowych, przeprowadzimy analizę oraz podpowiemy najlepsze strategie marketingowe. Serdecznie zapraszamy do kontaktu!