Czym reklamy Google Ads różnią się od SEO?

maj 2, 2022Google Ads0 komentarzy

Czym reklamy Google Ads różnią się od SEO? 

 

Google Ads a SEO 

 

Kanałów marketingowych, które pomagają przedsiębiorcom docierać do nowych klientów, jest naprawdę dużo. Każdy z nich ma swój plusy i minusy, dlatego warto znać je wszystkie, aby dostosować poszczególne z nich do potrzeb swojego biznesu. W tym artykule skupimy się na reklamach Google Ads i SEO (pozycjonowaniu) oraz podpowiemy Ci, które z nich będą lepsze w przypadku Twojej firmy. Mamy nadzieję, że nasz poradnik pomoże Ci w wyborze najlepszego kanału marketingowego! 

 

Jaka jest różnica między Google Ads a SEO? 

 

1. Google Ads 

 

Dawniej Google Ads było znane pod nazwą Google Adwords. Jest to niezwykle rozbudowany system reklamowy opracowany przez Google, który pozwoli Ci na docieranie do potencjalnych klientów. Jest kilka rodzajów reklam, w które możesz zainwestować: 

 

– Reklama tekstowa w wyszukiwarce, 

– Reklama produktowa w wyszukiwarce (zakupy), 

– Reklamy graficzne w Google Display Network,

– Reklamy w formie video na YouTube. 

Google Ads to płatna forma reklamy, która niesie za sobą masę korzyści. Jedną z zalet jest budowanie świadomości marki wśród konsumentów, dzięki czemu istnieje szansa, że w przyszłości skorzystają z Twoich usług. Dużą zaletą reklam Google Ads, które znacząco odróżniają je od SEO, jest fakt, że po uruchomieniu kampanii momentalnie zaczynasz wyświetlać się w topowych miejscach w wyszukiwarce. Reklamy Google Ads są najczęściej umiejscowione na górze strony i oznaczone jako „reklama”. Świetnie sprawdzają się zarówno w przypadku firm usługowych jak i sklepów internetowych. Ciekawym rozwiązaniem są także Google Zakupy, gdzie produkty wyświetlają się na podstawie pobranych ze strony danych, natomiast w przypadku reklam tekstowych to autor kampanii ustawia je na konkretne frazy. Warto wiedzieć, że prowadzenie kampanii Google Ads ma również wpływ na pozycję Twojej strony w wynikach organicznych! 

 

2. SEO (pozycjonowanie)

 

SEO to działania, które podejmujemy w obrębie witryny i poza nią, a ich zadaniem jest podniesienie pozycji naszej strony w wynikach organicznych, które wyświetlają się pod reklamami Google Ads. Pozornie mogłoby się wydawać, że skoro reklamy sponsorowane są na górze wyszukiwarki, to nie ma sensu rywalizować w wynikach organicznych z innymi firmami. Takie myślenie to duży błąd, gdyż bardzo dużo użytkowników korzysta tylko z wyników organicznych. Właśnie dlatego tak ważne jest SEO i nie powinniśmy go pomijać planując strategię marketingową. Aby nasza strona internetowa wyświetlała się prawidłowo, konieczna jest jej optymalizacja oraz szereg innych działań (content, dobór słów kluczowych, linkbuilding), o których szerzej pisaliśmy w innym artykule. 

 

Jaki kanał wybrać: SEO czy Google Ads? 

 

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. O pozycjonowanie witryny warto dbać zawsze, gdyż widoczność w wynikach organicznych na topowych pozycjach z pewnością sprawi, że pozyskasz nowych klientów. Warto pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długofalowym, który wymaga czasu i pracy. Google Ads to natomiast szybszy sposób na pozyskanie klientów, jednak niestety wiąże się on z kosztami. Każde nowe kliknięcie ma swoją określoną stawkę, którą musimy zapłacić za to, że klient znajdzie się na naszej stronie. Istnieje duża szansa, że skorzysta z naszych usług lub kupi konkretny produkt, jednak nigdy nie mamy 100% pewności. 

Jeżeli nie wiesz, jaki kanał marketingowy będzie najlepszy dla Twojego biznesu i jak zacząć przygodę z promowaniem firmy online, to skontaktuj się z nami jeszcze dziś! CYJA Projekt to połączenie wiedzy, doświadczenia i wykwalifikowanych specjalistów, którzy doradzą Ci najlepsze rozwiązania. Nie czekaj i zacznij zarabiać!

Blog

Poprzednie artykuły

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszym zespole, firmie i zapoznać się z naszą ofertą? Zapraszamy do kontaktu!